Zeker!

Veel dingen in het leven zijn zeker; veel alledaagse zaken in dit Nederland zijn immers minutieus gepland. Zo deelt Sinterklaas zijn cadeautjes uit op 5 december, wint Oranje nooit het WK en opent de lokale Albert Heijn dagelijks zijn deuren om 8 uur. Koning winter heeft zich echter niet aan een zekerheid gehouden. Hij is er al! Hoe durft hij? De afgelopen dagen heeft hij met rasse schreden zijn intrede gedaan in Nederland. Onmiskenbaar koud is het met alle ongemakken van dien, maar ook onmiskenbaar mooi zijn de ijspret en het winterse landschap. Maar was dit alles volgens afspraak? Had ik niet al in Ecuador moeten zitten? Wanneer begin ik met lesgeven in Cuenca? Aan wie ga ik lesgeven? Wat kom ik daar tegen? Wordt dit niet een geweldig stuk levenservaring? En wanneer kom ik eigenlijk precies terug? Wat doe ik hier eigenlijk nog?

Onder dit vragenvuur heb ik de afgelopen weken gelegen. Als een volleerd oorlogsveteraan pareer ik iedere aanval. In de tussentijd is mijn sociale leven verworden tot intieme contacten met de lokale GGD en passionele afspraakjes in Den Haag op het consulaat van Ecuador. Ik leef van vaccinatie naar vaccinatie om tussendoor even de winterlucht op te snuiven op het desolate maar wonderschone strand van Scheveningen. De helpdesk van menig verzekeraar, belastingdienst en luchtvaartmaatschappij doet mij gruwelen en levert mij vaak meer vragen op dan antwoorden en de bergen op te ruimen spullen in mijn kamer doen vermoeden dat ik eerder ga verhuizen dan dat ik op reis ga. Maar het maakt allemaal niets uit. De sneeuw ligt er. Mijn koffer is bijna gepakt. Met een blikje uit Holland. Ik vertrek. Op 28 december. Adios!

Reacties

Reacties

Erik

Succes Marc! Geniet nog even van het mooie winterweer zou ik zeggen.

mama

Lieve schat de dagen tikken weg voor jouw Grote Avontuur. Ik ga je natuurlijk heel erg missen en je zult me zeker regelmatig gerust moeten stellen..

Heerlijk om zeker een half jaar iedere dag te leven met tempertaturen van 20 tot 25 graden. Nog even de kou trotseren en dan...

naderend 2011 in Ecuador, fijn voor jou!!

Ik tel de dagen natuurlijk dat je weer behouden terugkeert, dat snap je wel.

Wens jou een leerzame suk6volle tijd daar met het lesgeven in Engels.
Het is een superkans, once in a lifetime.

Maanfee

Go fot it Marc

Petra

Allemaal leuk en aardig zo'n blikje sneeuw meenemen, maarrre neem je dan voor ons eens een blikje zon mee terug naar ons kikkerlandje? :)
Succes en onwijs veel plezier!

Femke

Hip hoor, deze site! Kan je mooi een boel mooie verhalen en foto's op verzamelen, zodat wij ook een beetje kunnen meegenieten van de mooie en minder mooie kanten van Ecuador, lesgeven en rondreizen! Ik ben benieuwd!

Heel veel succes met de laatste voorbereidingen! En ik sluit me bij Petra aan, graag een blikje zon mee terug ;)

Marc

Ik geloof dat je zon moet aangeven bij de douane, maar ik kan natuurlijk altijd proberen te smokkelen ;)

Erik

Moet ik eerst een verzekering bij Joho afsluiten voordat ik je foto's kan zien Marc? :-P

De vertrekdatum komt nu snel dichterbij!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!